Digital markedsføring

Vil du styrke dine kompetencer inden for online markedsføring og skabe markedsføringsmæssig værdi med en effektiv digital strategi? Så er faget digital markedsføring noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

De webbaserede platforme er inde i en rivende udvikling, er det derfor vigtigt at være opdateret. Med faget digital markedsføring bliver du rustet med den nødvendige viden til at planlægge og gennemføre konkurrencedygtige digitale strategier, så du kan følge med udviklingen.

Du vil:

  • Blive i stand til selvstændigt at analysere, planlægge og gennemføre opgaver i forbindelse med digital markedsføring
  • Få kompetencerne til at kunne udarbejde og implementere en digital strategi i relation til virksomhedens overordnede strategier
  • Lære at samarbejde på tværs i din virksomhed om digital markedsføring - både med fagfolk og ikke-specialister

Indhold

På faget digital markedsføring skal du blandt andet arbejde med:

  • Digital marketingindsats og annoncering
  • Sociale medier og content marketing
  • Søgemaskineoptimering og linkbuilding
  • Konvertering og konverteringsoptimering
  • Key performance indicators
  • Konceptudvikling til mobile enheder

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Digital markedsføring er et valgfag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget består af 10 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med et praktisk produkt og en disposition og er med intern censur.

  • Få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse
  • Uddan dig ved siden af jobbet og få op til 30.000 kroner til din efter- og videreuddannelse.