Hvorfor skal du tage kurset?

Kurset lean-ledelse i praksis udbydes i samarbejde med Ledernes KompetenceCenter. Kurset er for dig, der ønsker nye redskaber og kompetencer inden for lean og ledelse, som du kan få glæde af i et nyt job.

På kurset bliver du kvalificeret til at arbejde med lean i forhold til administration og service. Du lærer at anvende de vigtigste lean-værktøjer og sikrer implementering af lean. Du vil blive udfordret på din måde at anskue en proces, og du vil få lean ind under huden. Du får kompetencer til at lede udviklingsorienterede og tværfaglige arbejdsprocesser inden for lean-ledelse, lære at skabe en forbedringskultur, så medarbejderne tager ansvar for deres processer. Derudover vil du blive rustet til at tage del i virksomhedens ledelsesmæssige funktioner i forbindelse med anvendelsen af lean, uanset om det sker i den offentlige service og administration eller i en privat virksomhed.

Praktisk information

Lean-ledelse i praksis er adgangsgivende til akademiuddannelsen i ledelse

LEAN-ledelse i praksis er godkendt på den landsdækkende positivliste i erhvervsgruppen Ledelse.

Fagets akademikode er: 37485. 

Kurset er et heltidsstudie på seks uger som afholdes enten online eller ved fysisk fremmøde, og med selvstudie og gruppearbejde.

ECTS 

10 ECTS .

Eksamen 

Kurset afsluttes med en individuel mundtlig eksamen, kombineret med et praktisk produkt og disposition. 

Der udstedes eksamensbevis. 

Datoer 

  • 9. september - 29. oktober 2024 (ferie 10. - 18. oktober)

Pris

Der er ingen egenbetaling, når du deltager som ledig på dette kursus og er blevet godkendt af din a-kasse eller dit jobcenter. 

Prisen er 25.850 kr. inkl. litteratur og forplejning.

Sted 

Ledernes KompetenceCenter

Vær opmærksom på, at kurset bliver udbudt i samarbejde med Ledernes KompetenceCenter, som vi derfor videregiver dine personoplysninger til. 

  • Tilmelding

    Hvordan tilmelder jeg mig?

    Det er dit jobcenter eller din a-kasse, der tilmelder dig kurset. Skal dit kursus bevilges gennem a-kassen, skal du udfylde en blanket (AR 237), som du modtager ved at udfylde kontaktformularen nedenfor.

    Der er ansøgningsfrist en uge inden kursusstart.

    Kontakt

    Har du spørgsmål til kursets indhold, skal du kontakte den samarbejdspartner, vi udbyder kurset sammen med.

    Har du spørgsmål om administration, kan du kontakte Cphbusiness på telefon 36 15 45 07 eller bruge kontaktformularen nedenfor.

  • Adgangskrav og optagelse

    Hvem kan deltage?

    Som dagpengemodtager i første ledighedsperiode har du ret til seks ugers gratis opkvalificering med en selvvalgt uddannelse. Uddannelsen skal tages inden for de første ni måneders sammenlagt ledighed for alle ledige fra 25 år. For personer under 25 år skal uddannelsen tages inden for de første seks måneder.

    Ansøgning og optagelse

    Vil du optages på akademiuddannelsen? Så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:

    • En relevant erhvervsuddannelse
      eller
    • en gymnasial uddannelse + to års relevant erhvervserfaring

    Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Læs om realkompetencevurdering nedenfor.

    Kontakt vores vejledere, hvis du er i tvivl, om du kan optages: 
    vejledning-videreuddannelse@cphbusiness.dk

  • Læringsmiljø

    Undervisningen består af klasseundervisning og er derudover baseret på kommunikation via en elektronisk undervisningsplatform, hvor der bl.a. sker aflevering og returnering af hjemmeopgaver.

    Klasseundervisningen veksler mellem oplæg fra underviseren og dialogbaseret undervisning. Vi arbejder med konkrete caseopgaver, der tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger fra praksis.

  • Studievejledning

    Studievejlederen kan hjælpe dig med spørgsmål omkring studiets indhold. For eksempel hvis du er i tvivl om, hvilket studie eller fag du skal vælge.

    Har du problemer eller spørgsmål omkring tilmelding? Så kontakt administrationen.

    Henvendelse

    Du kan komme i kontakt med vores studievejleder på telefon 36 15 45 17 på følgende tidspunkter:

    Mandag: 9.00 - 12.00
    Tirsdag: 12.30 - 15.00
    Onsdag: Lukket
    Torsdag: 9.00 - 12.00
    Fredag: 9.00 - 12.00

    Du har også mulighed for at booke et telefonmøde med en studievejleder her: Book en telefonvejledning.

    Desuden er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller sende en mail til evu@cphbusiness.dk.

    Studievejleder

    Malene Krab Koed Eriksen
    Malene Krab Koed Eriksen

  • Realkompetencevurdering

    Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på, men som du har fået gennem kurser, dit arbejds- eller fritidsliv? Og er du interesseret i en akademi- eller diplomuddannelse? Så er realkompetencevurdering måske en mulighed for dig.

    En realkompetencevurdering betyder, at du kan få anerkendt og vurderet de kompetencer, den viden og de færdigheder, som du har fået uden for det etablerede uddannelsessystem, men gennem fx kurser, dit arbejds- eller fritidsliv.

    Læs mere om realkompetencevurdering her