

- Service og Oplevelse
Digitalisering i service- & oplevelsesindustrien
Hvilke digitale værktøjer har service- og oplevelsesindustrien til rådighed, og hvilke er på vej?
Service- og oplevelsesindustrien vokser, men samtidig oplever branchen store udfordringer med at skaffe kvalificeret arbejdskraft. Desuden er indtjeningen i denne industri under konstant pres.
To tidligere forskningsprojekter har vist, at digitalisering står højt på den strategiske dagsorden i mere end halvdelen af virksomhederne i service- og oplevelsesindustrien. Med digitalisering ser man mulighed for at mindske behovet for arbejdskraft og mulighed for at skabe bedre oplevelser.
Med forskningsprojektet ønsker vi at:
- undersøge, hvilke digitale værktøjer der er til rådighed for branchen
- opbygge best case materialer med udgangspunkt i konkrete virksomheder
- undersøge, hvilke nye løsninger der er på vej til markedet
- oplyse leverandører om behov i branchen, som i øjeblikket er udækkede
Kontakt projektlederen

Andre projekter
Overvej også
- Service og Oplevelse
ESG-rapportering og transparens i turismebranchen
Hvordan kan ESG-rapportering og transparens skabe værdi for SMV'er i turismebranchen?
- Service og Oplevelse
Bæredygtig oplevelsesudvikling
Hvordan kan oplevelsesvirksomheder integrere bæredygtige tiltag i deres tilbud, der skaber værdi for både virksomhed og kunder?
- Service og Oplevelse
Værtskab 2.0
Hvordan kan hoteller skabe emotionelle forbindelser gennem digital kommunikation?
- Service og Oplevelse
Servitization - Service add-on som nyt konkurrenceparameter
Service add-on som nyt konkurrenceparameter for produktionsvirksomheder.