Kundesamspil

Vil du have værktøjer til at etablere en god og tillidsfuld kontakt til dine kunder? Vil du lære at afdække dine kunders behov og præsentere dem for relevante løsninger? Så er faget Kundesamspil lige noget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

På faget kundesamspil får du viden, færdigheder og kompetencer til at etablere langvarige kunderelationer samt afholde komplekse privatkundemøder, hvad enten kommunikationen foregår per telefon, fysisk eller digitalt.

Du vil:

  • Styrke dine kompetencer i at opbygge langvarige kunderelationer
  • Blive i stand til at udarbejde relevante rådgivningsstrategier på baggrund af kundetilfredshedsanalyser
  • Få kompetencer til selvstændigt at kunne planlægge og gennemføre komplekse møder med privatkunder

Indhold

På faget kundesamspil skal du blandt andet arbejde med:

  • Kundetilfredshedsanalyser
  • Kommunikationsteorier og metoder
  • Den rådgivende salgsproces
  • Kundetypologier i forhold til samspil med kunden
  • Rådgivning via online-møder, telefonmøder og fysiske møder
  • Opbygning af kunderelationer
  • Privatkunders adfærd og motivation i forbindelse med privatøkonomiske rådgivning
  • Demografisk udvikling

Læs mere om læringsmål m.v. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Kundesamspil er et valgfag på diplomuddannelsen i finansiel rådgivning. Faget består af 5 ECTS.

Eksamenen er en mundtlig prøve med udgangspunkt i et skriftligt oplæg.