Derfor skal du tage kurset

På dette kursus lærer du om grundlæggende regnskab, økonomistyring, e-conomic og Excel. Vi starter med det basale, hvilket giver dig et solidt fundament for din videre vej på kurset. Efter endt kursus har du fået erfaring med alt det, du skal kunne for at arbejde med regnskab.

Du bliver undervist i økonomisystemet e-conomic, som anvendes af over 170.000 virksomheder, og derfor er disse kompetencer i høj grad efterspurgte på arbejdsmarkedet. Dertil får du praktisk erfaring med Excel, hvor du bl.a. lærer om datavalidering, pivottabeller og X-opslag.

Du lærer at arbejde med bogføringsprincipper, finansiering, Excel, e-conomic og Danløn og får praktisk erfaring med regnskabets opbygning, økonomirapportering, likviditetsstyring og førnævnte systemer. Samtidig lærer du at forstå et årsregnskab og omsætte teori til praksis.

Praktisk information

Økonomistyring i praksis er adgangsgivende til Cphbusiness' akademiuddannelse i økonomi og ressourcestyring.

Økonomistyring i praksis er godkendt på den landsdækkende positivliste i erhvervsgruppen Kontor, administration, regnskab og finans samt på den regionale positivliste nr. 69 i erhvervsgruppen Akademisk arbejde.

Fagets akademikode er 37396.

Kurset er et heltidsstudie på seks uger, som afholdes enten online eller med fysisk fremmøde med selvstudie og gruppearbejde. Kurset afvikles i dagtimerne med studieaktiviteter mandag til fredag kl. 9.00 - 15.00.

ECTS

10 ECTS

Eksamen

Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en erhvervscase og er med ekstern censur. Der udstedes eksamensbevis.

Datoer

  • 27. maj - 5. juli 2024
  • 12. august - 20. september 2024

Pris

Der er ingen egenbetaling, når du deltager som ledig på dette kursus og er blevet godkendt af din a-kasse eller dit jobcenter.

Prisen er 27.240,30 kr. inkl. litteratur.

Sted

Itucation
Svanevej 22
2400 København NV

Læs mere om kursets faglige indhold og få vejledning i ansøgningsprocessen her: Økonomistyring - inkl. Excel og e-conomic.

Vær opmærksom på, at kurset bliver udbudt i samarbejde med Itucation, som vi derfor videregiver dine personoplysninger til.

  • Tilmelding

    Hvordan tilmelder jeg mig?

    Det er dit jobcenter eller din a-kasse, der tilmelder dig kurset. Skal dit kursus bevilges gennem a-kassen, skal du udfylde en blanket (AR 237), som du modtager ved at udfylde kontaktformularen nedenfor.

    Der er ansøgningsfrist en uge inden kursusstart.

    Kontakt

    Har du spørgsmål til kursets indhold, skal du kontakte den samarbejdspartner, vi udbyder kurset sammen med.

    Har du spørgsmål om administration, kan du kontakte Cphbusiness på telefon 36 15 45 07 eller bruge kontaktformularen nedenfor.

  • Adgangskrav og optagelse

    Hvem kan deltage?

    Som dagpengemodtager i første ledighedsperiode har du ret til seks ugers gratis opkvalificering med en selvvalgt uddannelse. Uddannelsen skal tages inden for de første ni måneders sammenlagt ledighed for alle ledige fra 25 år. For personer under 25 år skal uddannelsen tages inden for de første seks måneder.

    Ansøgning og optagelse

    Vil du optages på akademiuddannelsen? Så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:

    • En relevant erhvervsuddannelse
      eller
    • en gymnasial uddannelse + to års relevant erhvervserfaring

    Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Læs om realkompetencevurdering nedenfor.

    Kontakt vores vejledere, hvis du er i tvivl, om du kan optages:
    evu@cphbusiness.dk

  • Læringsmiljø

    Undervisningen består af klasseundervisning og er derudover baseret på kommunikation via en elektronisk undervisningsplatform, hvor der bl.a. sker aflevering og returnering af hjemmeopgaver.

    Klasseundervisningen veksler mellem oplæg fra underviseren og dialogbaseret undervisning. Vi arbejder med konkrete caseopgaver, der tager udgangspunkt i aktuelle problemstillinger fra praksis.

  • Studievejledning

    Studievejlederen kan hjælpe dig med spørgsmål omkring studiets indhold. For eksempel hvis du er i tvivl om, hvilket studie eller fag du skal vælge.

    Har du problemer eller spørgsmål omkring tilmelding? Så kontakt administrationen.

    Henvendelse

    Du kan komme i kontakt med vores studievejleder på telefon 36 15 45 17 på følgende tidspunkter:

    Mandag: 9.00 - 12.00
    Tirsdag: 12.30 - 15.00
    Onsdag: Lukket
    Torsdag: 9.00 - 12.00
    Fredag: 9.00 - 12.00

    Du har også mulighed for at booke et telefonmøde med en studievejleder her: Book en telefonvejledning.

    Desuden er du altid velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular eller sende en mail til evu@cphbusiness.dk.

    Studievejleder

    Malene Krab Koed Eriksen
    Malene Krab Koed Eriksen

  • Realkompetencevurdering

    Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på, men som du har fået gennem kurser, dit arbejds- eller fritidsliv? Og er du interesseret i en akademi- eller diplomuddannelse? Så er realkompetencevurdering måske en mulighed for dig.

    En realkompetencevurdering betyder, at du kan få anerkendt og vurderet de kompetencer, den viden og de færdigheder, som du har fået uden for det etablerede uddannelsessystem, men gennem fx kurser, dit arbejds- eller fritidsliv.

    Læs mere om realkompetencevurdering her

Kontakt os

Kontakt os og hør mere om kurser for ledige.

Telefon:

36 15 45 07

E-mail