Derfor skal du tage kurset
Du ønsker en grundlæggende uddannelse i kommunikation og administration, så du kan arbejde professionelt med opgaver inden for kundeservice, kontor og administrative funktioner.
Kurset giver dig teori, viden, færdigheder, kompetencer og redskaber inden for kommunikation og administration, og du vil med dine nye kompetencer kunne udvide din jobsøgning og søge målrettet efter stillinger, som indeholder kundeservice, kontoropgaver og administration, uanset stilling og branche.
Du vil:
- Få et solidt fundament i administrative og kommunikative kompetencer, så du kan arbejde med opgaver inden for formidling, kundeservice og kontor
- Få forbedret din personlige gennemslagskraft, stå stærkere i jobsøgning og blive en eftertragtet medarbejder
- Få tydeliggjort dine nuværende kompetencer, så de bliver endnu mere styrket sammen med alt det nye, du lærer på uddannelsen
Kursets indhold
- Viden om kommunikationsmodeller, praksisnære kommunikationsredskaber og værktøjer
- Styrkelse af din egen personlige gennemslagskraft i din kommunikation, i dialog, i skrift og formidling
- Redskaber til online kommunikation
- Organisationskommunikation, møder og forhandling
- Skriv kort og godt, din rolle som afsender, din hensigt med teksten, den situation du kommunikerer i
- Samtaleværktøjer, konflikthåndtering, assertiv kommunikation, den motiverende samtale
Efterspurgte kompetencer, en stærk jobprofil og to dages gratis mentorkursus
Udover uddannelsens obligatoriske grundmoduler får du en unik mulighed for at specialisere dig, få endnu flere færdigheder til dit CV og styrke dine professionelle og personlige kompetencer.
Vælg op til tre muligheder for at styrke dine kompetencer:
- Styrkelse af dine administrative kompetencer (Office-pakken: Word og Outlook)
- Karriererådgivning og individuel sparring med fokus på din personlige præsentation, fremtoning og egen storytelling ved jobsamtaler
- Mestring af selvtillid – få et boost med målrettet træning af dit selvværd
- Gratis deltagelse på vores todages Kognitive Mentorkursus, der udbydes to gange årligt
Undervisning og tilrettelæggelse
- Vi tilbyder korte kursusdage à 2 - 4 timer om formiddagen, 2 - 4 gange ugentligt
- Uddannelsen foregår via onlineundervisning, så det kan passes ind i din hverdag, uanset hvor du bor i landet
- Undervisningsdagene er tilrettelagt varieret med workshops, teoretiske oplæg, praktiske øvelser i grupper, oplevelsesbaseret læring og færdighedstræning. Uddannelsen har et stærkt team af erfarne undervisere, som er teoretiske og praktiske specialister på hvert deres undervisningsområde
- Vi hjælper med IT-teknik og undervisningssupport på telefon og mail
- Studierum: Vi har også lokaler centralt i København. Kom ind og benyt dig af vores klasserum og support
Målgruppe
Uddannelsen kan både benyttes opkvalificerende eller til at udvide din jobsøgning mod nye brancher. Uddannelsen har en bred anvendelighed og henvender sig til dig, som ønsker at arbejde med alle former for kommunikation og administration inden for den offentlige og private sektor. Uddannelsen er for dig, som ønsker kompetencer inden for intern, ekstern og administrativ kommunikation.
Praktisk information
Kommunikation i praksis er adgangsgivende til akademiuddannelsen i kommunikation og formidling.
Kommunikation i praksis er godkendt på den landsdækkende positivliste i erhvervsgruppen Hotel, restauration, køkken, kantine, bageri og slagteri og på den regionale positivliste nr. 52 i erhvervsgruppen akademisk arbejde, nr. 270, nr. 295 og nr. 308 i erhvervsgruppen Kontor, administration, regnskab og finans, nr. 356, nr. 442 og nr. 443 i erhvervsgruppen sundhed, omsorg og personlig pleje og nr. 500 og nr. 503 i erhvervsgruppen undervisning og vejledning.
Fagets akademikode er 37477.
Kurset er et heltidsstudie på seks uger og udføres med en særligt tilrettelagt variation af undervisningsdage, workshops, teoretiske oplæg, praktiske øvelser, oplevelsesbaseret læring og færdighedstræning. Uddannelsen gennemføres af erfarne undervisere, som er teoretiske og praktiske specialister på hver deres undervisningsområder.
Kurset udbydes online og afvikles i dagtimerne med studieaktiviteter mandag til fredag kl. 9.00 - 15.30.
ECTS
10 ECTS
Eksamen
Eksamenen er en individuel, mundtlig eksamen, hvor eksaminationen tager udgangspunkt i en kort skriftlig opgave. Der udstedes eksamensbevis.
Datoer
- 23. maj - 4. juli 2023 (ferie 29. maj og 5. juni)
Pris
Der er ingen egenbetaling, når du deltager som ledig på dette kursus og er blevet godkendt af din a-kasse eller dit jobcenter.
Prisen er 26.395,62 kr. inkl. litteratur
Sted
Wattar Gruppen
Holbergsgade 14, 4. sal
1057 København K
Vær opmærksom på, at kurset bliver udbudt i samarbejde med Wattar Gruppen, som vi derfor videregiver dine personoplysninger til.