Søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)

Søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA)

Vil du have et større kendskab til Google Ads, så du kan deltage i planlægningen af Google Ads-kampagner? Så er søgemaskiner, markedsføring og annoncering (SEA) faget for dig.

Hvorfor skal du tage faget?

Faget giver dig kompetencerne til at forstå og tage del i planlægning og udførelse af Google Ads-kampagner. På den måde kan du håndtere udviklingsorienterede situationer i forbindelse med virksomhedens digitale strategi. Du kan efter din deltagelse på faget anvende teori inden for betalt annoncering på søgemaskinerne (SEA) og derigennem anvende enten primære og/eller sekundære dataindsamlingsmetoder til arbejdet med SEA, som du kan formidle resultaterne af til samarbejdspartnere og brugere.

Du vil:

  • Kunne anvende teori inden for betalt annoncering på søgemaskinerne (SEA)
  • Få kompetencer til at anvende primære og/eller sekundære dataindsamlingsmetoder til arbejdet med SEA
  • Lære at formidle resultater til samarbejdspartnere og brugere

Indhold

På faget søgemaskiner, markedsføring og annoncering skal du blandt andet arbejde med:

  • Søgeordsanalyse
  • Ad Rank Formula
  • Google Display
  • Bing Ads
  • Google Ads Editor

Læs mere om læringsmål mv. i studieordningen.

Eksamen og ECTS

Marketingstrategi og forretningsudvikling er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring.

Faget tæller 5 ECTS.

Eksamen er en mundtlig prøve baseret på en erhvervscase. Der er intern censur.

Kontakt os

Vil du høre mere om dine muligheder for efteruddannelse? Tøv ikke med at kontakte os.

Telefon:

36 15 48 66 Åbningstider

E-mail