Cphbusiness i Kontant

Underviser på Cphbusiness leverede ekspertviden i Kontant på DR1.

07. december 2014

Torsdag den 11. december kl. 21.00 var Peter Kirring, adjunkt på Cphbusiness, ekspert-kilde i salg i Kontant på DR1.

Peter Kirring gjorde værten, Jakob Illeborg, klogere på den psykologi, der ligger bag et konkret telefonsalg. Ifølge hovedpersonen selv var det en positiv oplevelse at være med i programmet.

- Det blev besluttet, at værten, Jakob Illeborg, og jeg skulle stå ved tavlen. Det var helt fint med mig, for det føltes jo mest som ’another day at the office’. DR-teamet filmede i over 20 minutter, mens vi gik igennem alle de ’tricks’ og taktikker, jeg havde påvist, lyder det fra en tilfreds underviser.

Ud over sin nye titel som tv-ekspert glæder Peter Kirring sig over den positive eksponering af Cphbusiness som uddannelsesinstitution.

- Jeg glæder mig over, at vi kom på af to omgange og derfor fik dobbelt eksponering af Cphbusiness. Og ringer TV en anden gang og vil bruge mig, stiller jeg gerne op, siger Peter Kirring.

Eksperter i praksis

Det faktum, at der er efterspørgsel efter den ekspertise, der findes på Cphbusiness, glæder rektor Ole Gram-Olesen. Det ligger i god forlængelse af den rolle, erhvervsakademierne har taget på sig, slår han fast.

- Erhvervsakademierne er fremtidens eksperter i praksis, men vi er ikke en konkurrent til den etablerede universitetsverden. Blot et alternativ, som for mange kan være ganske interessant. Innovative virksomheder kan godt vælge deres eksperter selv.

- Erhvervsakademierne er fremtidens eksperter i praksis, men vi er ikke en konkurrent til den etablerede universitetsverden. Blot et alternativ, som for mange kan være ganske interessant. Innovative virksomheder kan godt vælge deres eksperter selv.

Ole Gram-Olesen, rektor

Samspil med erhvervslivet

Den viden, der findes på Cphbusiness, og som skabes i samspil med det private erhvervsliv, har stor værdi, mener Ole Gram-Olesen.

- Vores forskning og udvikling skaber værdi i det private erhvervsliv - både på den lange bane og her og nu. Den bygger på praksis og skaber innovation af praksis. Den involverer både virksomheder, studerende og undervisere i produktion og formidling af viden. Viden, som er ny, nyttig og nyttiggjort. Vi kalder det samskabende læring.

Et godt eksempel på samspil, der skaber værdi, er projektet NICE, New Innovative Customer Experiences, der skal løfte serviceniveauet i hovedstadsområdet. Projektet involverer både virksomheder, studerende og undervisere i produktion og formidling af viden og med i projektet er Cphbusiness, RUC, 3F, HORESTA, Wonderful Copenhagen og mange af branchens virksomheder. (Læs mere om NICE her).