Studerende hjælper Tryg

Den 10. marts præsenterede vinderne af casekonkurrencen Bridge 2017 deres idé for casevirksomheden Tryg.

23. marts 2017

- For mig var det en god oplevelse. Jeg synes, det gav et godt indtryk af, hvordan virksomheden arbejder, og det gav os muligheden for at vise, hvad vi kan og kan tilbyde i fremtiden, siger Louise Møller.

Hun studerer på markedsføringøkonomuddannelsen på Cphbusiness og er en af vinderne af casekonkurrrencen Bridge 2017, der den 10. marts 2017 besøgte casevirksomheden Tryg.

Besøget hos forsikringskoncernen var kulminationen på casekonkurrrencen, der fandt sted på Cphbusiness Lyngby fra den 30. januar til 3. februar.

I løbet af den uge arbejdede 350 studerende i grupper på tværs af uddannelser og nationaliteter for at komme frem til den bedste løsning på den problemstilling, som Tryg havde bedt om hjælp til at løse.

- Vi kunne virkelig fornemme, at Tryg var med i det her projekt for at bruge vores studerendes tanker til at forme nye måder at tænke på i Tryg, fortæller Anne Marie Haas, adjunkt og koordinator på Bridge 2017.

Tryg: En win-win-situation

For Tryg var samarbejdet med de studerende en gevinst, fortæller Anne Nørklit Lønborg, der er Vice President, IT udvikling og shared systems hos Tryg. 

Trygs udfordring er, at de ikke i tilstrækkelig grad har fat på de unge.

- Nu er der 300 studerende, som ved, hvad Tryg er, og som tænker på forsikringer. Vi har fået præsenteret løsninger og markedsføringsmuligheder, der taler direkte til unge mennesker, og det ville vi ikke få, hvis vi lavede en workshop på kontoret, så vi ser samarbejdet som en win-win-situation, siger Anne Nørklit Lønborg.

Se film om Bridge 2017

Du kan se filmen om casekonkurrencen her:

Feedback på et rigtigt problem

Italienske Mattia Martini studerer Multimedia Design and Communication på Cphbusiness, og ligesom Louise Møller er han en del af den gruppe, der præsenterede sin idé for Tryg. Han er begejstret for chancen for at arbejde med erhvervslivet i praksis.

- Jeg er glad for, at jeg fik muligheden for at præsentere projektet foran et publikum af Tryg-medarbejdere. Jeg følte mig velkommen, vores præsentation fik brugbar feedback, og jeg er glad for at se, hvordan så stor en virksomhed ser ud indefra, fortæller Mattia Martini og fortsætter:

- Jeg lærte, hvordan man arbejder med et hold, der multitasker, og hvordan man arbejder med et rigtigt problem. Det var fedt at se, hvordan forskellige oplevelser kan sammensættes og løse problemer. Vi diskuterede konstant vores idéer for at sikre os, at vi kom frem til en realistisk løsning.


Fra venstre mod højre: Studerende John Hansen, studerende Louise Møller, studerende Sophie Amalie Frausing Christensen, Anne Nørklit Lønborg fra Tryg og studerende Mattia Martini.

Danske og internationale studerende sammen på tværs af fag

Vindergruppen bestod af studerende fra uddannelserne datamatiker, markedsføringsøkonom, serviceøkonom og Multimedia Design and Communication på Cphbusiness, og netop blandingen af studerende fra forskellige uddannelser bidrog til en positiv oplevelse.

- Jeg synes, Bridgeugen var en god måde at blande både internationale og danske klasser på kryds af alle linjerne. Det gav en større indsigt i, hvad de andre linjer kan og laver, samt en øvelse i samarbejde, ikke kun på kryds af kulturer og linjer, men også på et andet sprog end dansk, siger studerende Louise Møller.

- De studerende kom glade tilbage med mere selvtillid og gåpåmod i forhold til fremtiden og jobmuligheder, og vi gik fra Tryg med en aftale om at se nærmere på muligheder for gruppepraktik i faste flows fremover, fortæller adjunkt og koordinator Anne Marie Haas.