Cphbusiness Alumni

Vi tilbyder dimittender fra Cphbusiness inspiration og konkrete værktøjer til karriereudvikling, kompetenceudvikling og personlig udvikling gennem alumne-netværket Cphbusiness Alumni.

Cphbusiness Alumni er et netværk for dimittender (alumner) fra Cphbusiness, hvis formål er at bidrage til en positiv karriereudvikling for dig som dimittend gennem faglige aktiviteter og sparring. Det er gratis og uforpligtende at være medlem af netværket.

Som erhvervsakademi ønsker vi ikke blot at give dig eksamensbeviset og sende dig ud i verden på egen hånd. Vi ønsker at støtte dig i skiftet fra studerende til medarbejder samt være en værdifuld sparringspartner og støtte for dig gennem din karriere.

Alumne-netværket giver dig mulighed for dialog og netværk med andre dimittender, og aktiv deltagelse styrker din faglige, personlige og karrieremæssige udvikling.

Som dimittend har du også mulighed for at gøre en stor forskel for de studerende på Cphbusiness gennem alumne-netværket.

Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du kan gøre en forskel, og hvilke fordele du får som medlem af Cphbusiness Alumni.

cphbusiness alumni

  • Fordele

    Som medlem af Cphbusiness Alumni har du særlige fordele. Du modtager invitationer til spændende arrangementer og events med fokus på din personlige udvikling, kompetenceudvikling og karriereudvikling – og det er ganske gratis for dig at deltage.

    Vær opmærksom på, at der i særlige tilfælde kan være et mindre deltagergebyr eller et gebyr ved udeblivelse til et gratis arrangement.

    Derudover tilbydes du mulighed for at netværke med andre dimittender fra Cphbusiness. Det kan være, at du mangler en ny kollega, en sparringspartner eller søger nye karrieremuligheder – et godt netværk åbner dørene til mange muligheder.

  • Aktuelle events og arrangementer

    Som medlem af Cphbusiness Alumni inviteres du til særlige events og arrangementer med fokus på din personlige udvikling, kompetenceudvikling og karriereudvikling.

    Herunder kan du se de kommende events og arrangementer.

    28. februar kl. 16.00 til 20.00
    From study to career

    Mangler du et job, men ved ikke hvor du skal starte? Kom til denne event og kom i gang.

    Til arrangementet kan du få taget et professionelt portrætfoto, få styr på din LinkedIn-profil, lære hvordan du bygger og bruger et netværk, få dit CV tjekket – og meget mere.

    Kom GRATIS til From study to career, og kom tættere på et job!

    Event: From study to career
    Dato: Tirsdag 28. februar fra kl. 16.00 til 20.00
    Sted: Kosmopol, Fiolstræde 44 – ved Nørreport station
    Pris: Gratis
    Sprog: Engelsk
    Inviterede: Dimittender og studerende fra Cphbusiness

    Tilmeld dig her
    Bemærk venligst: Begrænset antal pladser, som fordeles efter først-til-mølle-princippet.

    Program
    16.00 – 16.10 Ankomst og registrering
    16.10 – 16.15 Velkomst
    16.15 – 16.45 From study to career v. dimittender
    16.45 – 17.00 CV-skabelon v. Novorésumé
    17.00 – 17.15 Pause – med catering og virksomhedsstande
    17.15 – 18.15 Netværk – Lær at bygge og bruge det v. Jamil Mehdi
    18.15 – 18.30 Pause – med catering og virksomhedsstande
    18.30 – 20.00 LinkedIn og networking v. Madeeha Mehmood
    20.00 Tak for i dag

    Ekstra:
    16.00 – 20.00 CV-tjek. Få 20 minutter med en CV-ekspert
    16.00 – 20.00 Professionelt portrætfoto. Smut forbi fotografen i løbet af arrangementet

    Mød bl.a. disse virksomheder:
    - HK Privat – Få svar på spørgsmål om dagpenge m.m.
    - Graduateland – find et job
    - Cphbusiness – Få karriere- og studievejledning

    30. marts kl. 16.00 til 21.00
    Career View

    Et job er mere end løn og en titel. Kom til denne workshop og find ud af, hvad der motiverer dig, og hvilken karriere du bør forfølge.

    Vi tilbyder dig den eksklusive mulighed for at tage Career View-testen og få professionel feedback GRATIS (markedsprisen er 3.400 kr.), hvilket afslører, hvad du skal gå efter i din karriere for at være motiveret.

    Vores professionelle og talentfulde facilitator Torsten Laursen fra Qant vil sikre, at du vil få værdifuld feedback på testen, så du kan gå derfra klar til at handle på resultaterne.

    Forbered dig på at reflektere over dig selv og din karriere!

    Denne workshop er relevant for dig, uanset om du leder efter dit første job, eller om du overvejer næste skridt i din karriere.

    Praktisk information
    Workshop: Career View
    Dato: Torsdag den 30. marts 2017 kl. 16.00 – 21.00
    Sted: Cphbusiness Søerne, Nansensgade 19, 1366 Kbh. K., lokale 0.09 i stueetagen
    Praktisk: Der vil være forplejning til workshoppen.
    Sprog: Engelsk
    Pris: Gratis (markedsprisen er 3.400 kr.)

    Hold dig opdateret om denne event på Facebook.

    Tilmelding
    Tilmeld dig her
    Bemærk venligst: Begrænset antal pladser – først til mølle. Hvis alle pladser er taget, vil du blive tilbudt en plads på ventelisten.

    Program
    16.00 – 16.10 Ankomst og registrering
    16.10 – 16.15 Velkommen
    16.15 – 17.00 Introduktion til Career View-testen
    17.00 – 17.30 Career View-test*
    17.30 – 18.00 Middag
    18.00 – 21.00 Feedback på Career View-testen**
    18.00 – 21.00 Karriereråd fra forskellige oplægsholdere***
    21.00 Tak for i dag

    *Til workshoppen vil du modtage et link til testen. Du er velkommen til at medbringe din egen bærbare computer, ellers sørger vi for en computer til dig.
    **Du vil modtage en rapport med dine individuelle resultater. Der gives feedback på testens resultater i grupper på 3-4 personer med lignende resultater. På den made kan I nyde godt af hinandens refleksioner og spørgsmål. Hver gruppe modtager 30 minutters feedback.
    ***Vi arbejder pt. på dette og nærmere information følger snarest muligt. 

    20. april kl. 16.30 til 19.30
    Personal branding

    Du er dit stærkeste brand. Kom til dette arrangement og lær, hvordan du brander dig selv på bedste vis.

    En stærk fremtoning kan få dig til at stå ud fra mængden og kan muligvis åbne døren til dit første job eller sikre dig det næste karrieretræk.

    Det hele handler om at blive set og gøre et godt indtryk. Du skal være god til at vise og fortælle, hvem du er, så du bliver husket og set som en person, der kan gøre en forskel.

    Du vil blive inspireret og få værktøjer, som gør dig i stand til at blive bemærket på dit job, ved en jobsamtale eller på dit studie.

    Praktisk information
    Event: Personal branding
    Dato: Torsday 20. april 2017 fra 16.30 til 19.30
    Sted: Cphbusiness Søerne, Nansensgade 19, 1366 Kbh. K. I kantinen på 4. sal.
    Praktisk: Der vil være forplejning
    Sprog: Engelsk
    Pris: Gratis
    Inviterede: Dimittender og studerende fra Cphbusiness

    Hold dig opdateret om denne event på Facebook.

    Registrering
    Tilmeld dig her
    Bemærk venligst: Begrænset antal pladser – først til mølle. Hvis alle pladser er optaget, vil du blive tilbudt en plads på ventelisten.

    Program
    16.30 – 16.35 Ankomst og registrering
    16.35 – 16.40 Velkommen
    16.40 – 19.30 Personal branding v. Hanne Boutrup
    19.30 Tak for i dag

    Der vil være pauser og forplejning i løbet af arrangementet.

    Arrangementet er sponsoreret af HK.

  • Tidligere events og arrangementer
  • Gør en forskel

    Som dimittend kan du gøre en stor forskel for de studerende på Cphbusiness. Med dine erfaringer og viden kan du bidrage til udvikling af studierne og studiemiljøet på Cphbusiness. Du kan også bidrage til en bedre studiestart og et bedre studieforløb, da du har viden og erfaringer, som har værdi for de studerende.

    Herunder kan du se, hvordan du kan gøre en forskel:

    • Bliv mentor for en studerende
    • Del ud af din viden i introforløbet for nye studerende
    • Vær ambassadør for din uddannelse til åbent hus
    • Tag med på messe og fortæl om dine erfaringer fra studie og job
    • Fortæl om ledige jobs i din virksomhed
    • Søg studentermedhjælpere og praktikanter
    • Find studerende der kan skrive hovedopgave for din virksomhed

    Skriv til alumni@cphbusiness.dk hvis du vil gøre en forskel.

  • Medlemskab

     

    Alle dimittender fra Cphbusiness opnår automatisk medlemskab af alumne-netværket og kan benytte sig af fordelene og arrangementerne. Medlemskabet er uforpligtende og gratis.

     

    Ønsker du ikke længere at være en del af alumne-netværket, kan du nemt melde dig ud. Send blot en mail til alumni@cphbusiness.dk eller afmeld nyhedsbrevet. Du kan til enhver tid tilmelde dig igen ved at skrive til alumni@cphbusiness.dk eller tilmelde dig nyhedsbrevet.

  • Hold dig opdateret

    Du kan holde dig opdateret om arrangementer og nyheder her på siden, i nyhedsbrevene eller via de sociale medier.

    Nyhedsbrev

    Ønsker du at modtage nyhedsbrevet fra Cphbusiness Alumni med information om kommende arrangementer og faglige indspark, så tilmeld dig her.

    Du kan til enhver tid nemt afmelde nyhedsbrevet ved at klikke ”afmeld” i bunden af nyhedsbrevet eller ved at sende os en e-mail på alumni@cphbusiness.dk.

    Læs nyhedsbrevene her:

    LinkedIn

    Udvid dit netværk allerede i dag med andre dimittender og hold dig opdateret via LinkedIn. Meld dig ind i alumne-gruppen Cphbusiness Alumni.

    Facebook

    Følg med, netværk med andre dimittender og hold dig opdateret via Facebook. Gå ind på facebook.com/cphbusinessalumni og like siden.

    Husk at angive, om du ønsker notifikationer - så går du ikke glip af noget.

    Instagram

    Følg os på Instagram, hvor vi deler vores øjeblikke i arbejdet med alumne-netværket med jer. Vi håber, at I vil dele jeres øjeblikke som dimittender med os. Anvend #cphbusinessalumni.

    Find os på @cphbusinessalumni.

  • Bag om Cphbusiness Alumni

    Cphbusiness Alumni drives af Cphbusiness og er forankret i afdelingen Studie og karriere. Alumne-netværket udvikles løbende i samarbejde med dimittender, medarbejdere og studerende fra Cphbusiness.

    Advisory Boards

    Der er etableret et Advisory Board, som består af henholdsvis dimittender og studerende fra Cphbusiness. 

    Formålet i Advisory Boardet er sparring omkring events og arrangementer samt udvikling af alumne-netværket og dets kommunikationsplatforme.

    Advisory Boardet mødes mindst fire gange årligt.

    Som dimittend eller studerende kan du være en del af den online Advisory Board-gruppe på Facebook, hvor du kan bidrage med dine idéer og feedback, eller du kan blive et Advisory Board-medlem, som deltager i møderne.

    Ønsker du at være en del af et af dette Advisory Board, er du velkommen til at skrive til alumni@cphbusiness.dk.

  • Kontakt

    Du er altid velkommen til at kontakte Cphbusiness Alumni. Vi er klar til at hjælpe med forespørgsler, spørgsmål m.m. Vi tager også gerne imod inspiration og gode idéer.

    Cphbusiness Alumni
    Nansensgade 19
    1366 København K 

    Telefon: 36 15 46 51
    alumni@cphbusiness.dk